Just nu‎ > ‎

Studiecirkel för medlemmar

Nu är vi inne i supervalåret 2014. Vi inleder med att bjuda in till en studiecirkel för alla medlemmar i Miljöpartiet de Gröna i Falköping. Studiecirkeln vänder sig till just dig, oavsett om du är vald till något förtroendeuppdrag eller inte. Alla medlemmar är välkomna, lång som kort, äldre som yngre, av alla de sort. Nu pratar vi inte om aktiv eller passiv, du är ju faktiskt aktiv redan från den dagen du tog ställning till att vara medlem.

Studiecirkeln kommer att hålla fokus på vårt nya partiprogram, men innehåller även en del annat smått och gott. Den kommer att omfatta tre vardagskvällar, det hoppas vi att du känner att du har tid med och vi hoppas att vi kommer att hinna med det viktigaste. Och ja, vi kommer att bjuda på fika. Cirkeln kostar inte något.

Första träffen - måndagen den 3 februari, kl 18.30-20.45

• Partiprogrammet, kapitel 2 och 5 (Människan och Välfärden)

• Aktuella politiska frågor på alla fyra nivåer

• Kort om partiets historia, lokalt, nationellt och i världen

Andra träffen tisdagen den 18 februari, kl 18.30-20.45

• Partiprogrammet, kapitel 3-4 (Miljön och Ekonomin)

• Kommunens organisation

Tredje träffen tisdagen den 11 mars, kl 18.30-20.45

• Partiprogrammet, kapitel 6-7 (Världen och Stigfinnarna)

• Retorik, sammanträdesteknik

Vi kommer att hålla till i Vuxenskolans lokaler på Grönelundsgatan 4 i Falköping.

Vi kommer att ha flera cirkelledare, bl a Ann Kyrkander och Magnus Hägg. Men tänk på att detta är en studiecirkel, inte en föreläsningsserie. Det är samtalet vi tillsammans utvecklar som är cirkelns innehåll.

Vill du vara med, så ska du anmäla dig så snart som möjligt, dock senast onsdagen den 29 januari kl 9. Då hinner vi skicka ut partiprogrammet så att du har en chans att läsa innan cirkelns första träff. Ju förr du anmäler dig, desto längre tid kommer du få på dig att läsa. Redan nu kan du läsa programmet via mp.se.

Enklast anmäler du dig via inbjudan till evenemanget på facebook. Du kan också anmäla dig till via mejl till falkoping@mp.se. Eller via sms till Ann 0706-55 61 29. Vill du hellre ringa, gör du det till 0515-72 50 66. Och vill du skicka ett så kallat brev, adresserar du det till Miljöpartiet de Gröna i Falköping, ℅ Kyrkander, Källehögen Vilske kleva, 521 94 Falköping.